Hee daar mijn twee voeten | Bij uil thuis | Year of the monkey

Sander Wiersma - 23 maart 2020
Jesse Gunsing, Femke Zwiep

Winnaars van de GROTE NEDERLANDSE BOEKVERSLAG WEDSTRIJD (uitgeschreven door dichter Joost Oomen)

 

Hee daar mijn twee voeten – Joke van Leeuwen |
Boekverslag door Jesse Gunsing

 

Bij uil thuis & andere verhalen – Arnold Lobel |
Boekverslag door Femke Zwiep

 

 

Year of the monkey – Patti Smith |
Boekverslag door Sander Wiersma

 

Winnaars van De grote Nederlandse Boekverslag Wedstrijd
Lees een Boek, Red een leven!

Wie had er ooit gedacht dat binnen zitten en een boek lezen levens zou redden? Toch zitten we nu in deze situatie. Om iedereen aan te moedigen zoveel mogelijk achter de voordeur te blijven, schreef dichter Joost Oomen DE GROTE NEDERLANDSE BOEKVERSLAG WEDSTRIJD uit. De winnende boekverslagen lees je hier.

Wil jij ook levens redden? Ga dan (online) naar je lokale, momenteel zeer hardwerkende boekhandel, die vaak ook bij jou thuis bezorgt en LEES! <3

 

Jesse Gunsing studeert Creative Writing aan ArtEZ Arnhem. Momenteel is hij bezig met een project over aandachtsspanne. Eerder droeg hij voor bij SLAA, op de Schans, ondergronds poëzie platform Letterlijk en notuleerde hij voor het Nieuwe Types festival. Eerder werk is gepubliceerd in de zelfstandige Seizoenszine.

 

Femke Zwiep studeert Creative Writing aan ArtEZ en schrijft het liefst poëzie en podiumteksten. Met de monoloog Over God en meisjes won zij in 2018 Kunstbende in de categorie Taal. Werk van haar is verschenen op De Optimist en Lebowski. Ze stond al op Lowlands, het Wintertuinfestival, AMZAF Young Talent Festival en de Nijmeegse Gedichtennacht.

Sander Wiersma beperkte zich tot voor kort tot het maken van aquarellen en pasteltekeningen waarin de spanning tussen lichamelijke kracht en kwetsbaarheid een grot rol speelden. In zijn meer recente werken experimenteert hij met verschillende teken-, collage- en animatietechnieken. Zijn bronmateriaal bestaat veelal uit archetypische beelden van mannelijkheid. Door hedendaagse en geschiedkundige bronnen te combineren en uit hun oorspronkelijke context te halen, probeert hij een nieuwe grillige wereld van kwetsbare figuren te scheppen, die soms willen verontrusten maar vaker nog gezien willen worden.